۱۳۸۱ تیر ۱۲, چهارشنبه

خصوصی:

دوره تابستونی فيلمهای خانه سينما شروع شد و من امروز اولين بار رفتم.البته فيلم دوم بود.دوستم هم که هميشه تو اين کارها پيشقدم بود و پارسال خودش با اصرار منو برد اونجا ،امسال شده آقای کارمنديان و اصلا هم وقت نمی ده !من هم امروز تنها رفتم تا جبهه رو خالی نگذارم.

جالبه که خيلی از کسايي که پارسال می ديدمشون ،امسال هم اومده بودند.بعضی ها رو که فکر کنم رختخواب ميارند، همونجا شبها می خوابند.يه پسر و دختر بودند که پارسال کلی از دست اينا می خنديديم.فکر کنم دانشجوی سينما بودند. هنوز فيلم شروع نشده بود ،رو هم ديگه ولُو بودند.امروز هم ديدمشون.درست رو صندلی رديف جلوی من و کماکان هنوز فيلم شروع نشده بود ،دختره ...

حالا دو ماه پيش کلی حسرت می خوردم که امسال، همه تابستون رو اينجا نيستم و نمی تونم برم فيلمها رو ببينم.ولی فکر کنم دوره تابستونش رو که هيچی ،پاييزش رو هم بتونم برم ببينم!

اين سليقه سينمايي آدمها هم خيلی با هم متفاوته .شايد حالا تو موسيقی آدم بتونه يه آدمی رو پيدا کنه که مثلا يه جواريي باهاش هم سليقه باشه و به نسخه هايي که اون تجويز می کنه ،اعتماد کنه.ولی در مورد فيلم ديدن اينطوری نيست.جداقل برای من.نمی دونم .شايد هم ظرفيت تفسير فيلم زياد باشه و بشه از viewpoint های مختلف بهش نگاه کرد.من واسه علائق خودم هيچ ژانر خاصی رو نمی تونم تعيين کنم(فقط اکشن نباشه!). مثلااز اين فيلمهای کلاسيک که توشون يک مثلت عشقی هستش،متنفرم. ولی کازابلانکا يکی از قشنگترين فيلمهايي درامی بود که ديدم.با اينکه توش يک مثلت عشقی غليظ بود! يا نمی دونم چرا فقط توی مجله فيلمای عهد بوقم می تونم چيزی درباره فيلم "درخت گلابی" بخونم .من خودم بايد کلی فيلم ببينم که يکيش به دلم بچسبه.يعنی ساعت ها وقت بايد صرف کنم برای دو يا سه ساعت پرارزش!از يه نظر شايد منطقی نباشه .ولی جالب اينجاست که اون يک فيلم گاهی اوقات انقدر روم تاثير می گذاره که باعث می شه که اين جستجوی هميشگی رو باز به اميد ديدن يک فيلم ناب ديگه ادامه بدم.

امسال هم همينطوره. جز چند تا فيلم ،ايده خاصی درباره بقيه شون ندارم.نمی دونم تو چه مايه هايی هستند. نمی دونم امسال هم می تونم فيلمی در حد و اندازه های dancer in dark ببينم يا نه؟.اميدوارم که اينطور باشه.

ليست فيلمهايي که امسال پخش می کنند ،ايناست :

هری پاتر و سنگ جادوگر (Harry Potter and sorcerer’s stone)

آخرين قلعه(last castle)

آسمان وانيلی(Vanil Sky)

گروه يازده نفره اوشن( Ocean’s Eleven)

روز تمرين(Training Day)

جاسوس بازی(Spy Game)

راه اسلحه(Way of the gun)

قلبها در آتلانتيس (Hearts in Atlantis)

رقابت کمرشکن(Rat Race)

سرقت (Heist)

پشت خطوط دشمن(Behind enemy lines)

ذهن زيبا (Beautiful Mind)

که اون دوتای اول با اجازتون پخش شده !